دوشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۲

خاطره ای با طعم کوفته قلقلی


قدیم ترها ،یعنی حدود چهارده ،پونزده سال پیش (وقتی که من مثلا ، کلاس سوم چهارم ابتدایی بودم)ماه رمضون ها یکی از پایه ثابت هاای سفره های افطار شیرین پلو (میّسر پلو )بود.(این که میگم شیرین پلو... شیرین پلو بودااا).داخلش هرچی میخواستین پیدا میشد.از کشمش و زرشک گرفته تا مغز پسته و خلال بادام و خلال پرتغال و البته بخش اصلی و خوشمزه تر ماجرا ، کوفـــتــــه قلــــقـــلی.....!
همیشه بعد از خوردن حاضری ها مثل فرنی و شعله زرد و نون پنیر سبزی لحظه شماری میکردم که دیس برنج و بزارن وسط سفره و ما چون کوچیکتر بودیم همیشه باید صبر میکردیم تا بعد از اینکه غذا را برای بزرگتر ها میکشیدند، نوبت ما شود.و البته نگران از اینکه مبادا کوفته قلقلی ها دیس برنج کم شود و به بشقاب ما نرسد.
عجب روزهایی بود ، هنوز طعم و مزه اش زیر دندانم است. اما حالا انگار دیگر خبر از آن سور و سات نیست.این روزها مراسم افطاری ها را در سالن ها و تالار های پذیرایی میگیرند و شیرین پلوی خوشمزه ما ،با آن کوفته قلقلی هایش جایش را داده به کباب و جوجه های بی مزه و یکنواخت امروز که هیچ شباهتی به کباب های قدیم ندارد. خلاصه اگر درخانواده تان مادر بزرگی یا زن کدبانویی میشناسید که از این شیرین پلوها به سبک و سیاق قدیم میپزد یک بشقاب هم برای من بیاورید ...خدا خیرتان دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر